Voorkomen of verminderen

Het voedingspatroon is belangrijk bij het voorkomen van mentale problematiek. Het eten heeft een invloed op de mogelijkheden van gezond leven en weinig problematiek. Het kan helpen om klachten te verminderen of te verlagen. Met problematiek is het belangrijk om zo gezond mogelijk te leven en te eten om de kans op een herstel te vergroten. Van veel ongezonde voeding gaat u zich niet beter in uw vel voelen zitten en heeft een negatief effect op uw gezondheid.

Gezonde voeding

Veel groente en fruit heeft een gunstig effect op zowel de fysieke als mentale gezondheid. Een persoon voelt zich beter in zijn vel waardoor het meer problematiek aankan en kan verwerken. De persoon kan makkelijker dingen los laten of stress verwerken. De gezonde voeding is nodig om van problematiek te kunnen herstellen of dingen te kunnen verbeteren. Hoe beter u in uw vel zit, hoe minder kans op mentale problematiek.

Vitamine te kort

Bij ongezond eten krijgt u vaak te weinig vitamine binnen wat voor schade en problematiek kan zorgen.

  • B1 tekort: Depressie Concentratieproblemen Geheugenverlies
  • B6 tekort: Depressie Verwardheid Vermoeidheid
  • B12 tekort: kan allerhande klachten geven: neurologische klachten zoals tintelingen, co√∂rdinatieproblemen en pijn, psychische klachten zoals neerslachtigheid, concentratieverlies en vergeetachtigheid, maar ook bloedarmoede en tandvleesproblemen.
  • C tekort: kan op latere leeftijd tot problemen met zowel uw kortetermijngeheugen als uw lange termijn herinneringsvermogen leiden.
  • D tekort: kan dan ook onder andere depressiviteit, angsten en extreme vermoeidheid veroorzaken.